T3 Aire 360 ​​vs. Dyson Airwrap: Vilket allt-i-ett-hårstylingverktyg är bättre?

PureWow -redaktörer väljer varje objekt som visas på denna sida och vissa artiklar kan vara begåvade till oss. Dessutom kan PureWow tjäna ersättning genom affiliate -länkar inom berättelsen. Alla priser är korrekta vid datum för publicering. Du kan lära dig mer om affiliate -processen här .

T3 Aire 360 vs. Dyson AirWrap: A hair styling tool and its attachments' fetchpriority='high' title='T3 Aire 360 vs. Dyson AirWrap: Which All-in-One Hair Styling Tool Is Better?T3

Jag har provat en massa av olika hårverktyg Under åren men om det finns ett märke jag litar på och återvänder till gång på gång är det T3. Deras flat Ironbeauty -redaktör Cirka sju år senare.

Från min erfarenhet har T3: s verktyg alltid levererat konsekventa resultat och är byggda för att hålla, varför när varumärket meddelade att de lanserade ett allt-i-ett-stylingverktyg var jag tillräckligt lockad för att vilja prova det trots att jag aldrig har varit stor På slag torkar mitt hår .

Hur skiljer sig T3 Aire 360 ​​från Dyson Airwrap?

Låt oss få detta ur vägen först eftersom jag vet att det är vad de flesta är nyfikna på. Först finns det den uppenbara och betydande prisskillnaden mellan de två verktygen: T3 Aire 360 ​​kostar $ 300 medan Dyson Airwrap är $ 600.

Efter att ha unboxning T3 Aire 360 ​​blev jag positivt överraskad över att se att allt kom förpackat i ett elegant dragskonfodral med smarta inre fickor som håller var och en av fästningarna. Som någon som avskyr röran tyckte jag att detta var mycket mer rymdeffektivt än det gigantiska valvet som Dyson Airwrap (och liknande verktyg) kommer in.

T3 Aire 360 vs. Dyson AirWrap: Outside Inside View of the T3 Aire 360 Bag' fetchpriority='auto' title='T3 Aire 360 vs. Dyson AirWrap: Which All-in-One Hair Styling Tool Is Better?

Hur fungerar T3 Aire 360?

Liksom sina föregångare använder T3 AIRE 360 uppvärmt luftflöde för att packa upp delar av hår runt dess fat vilket resulterar i mjuka studscurlar som efterliknar en utblåsning.

Verktyget har tre hastigheter och tre värmeinställningar med de högsta temparna som når upp till 237 grader Fahrenheit som T3 bestämde som den hetaste temperaturen du kan använda för att ställa in en stil utan att orsaka skador på ditt hår under processen. Som sagt varnas för att faten kan få mycket Het så se till att hantera dem från deras coola tips på toppen när du byter bilagor.

Däri ligger den ena stora nackdelen med T3 Aire 360: Du måste byta ut faten för att krulla på båda sidor av håret. Dyson får definitivt överhanden här för att ta reda på hur du växlar upp riktningen för dina lockar med bara en fästning.

Till och med efter att ha lagt båda verktygen (och i stort sett varje luftstyling eller självhäftande hårverktyg där ute) kommer T3 Aire 360 ​​ut på toppen-särskilt med tanke på hur mycket du får för ditt pengar.

T3 Aire 360 vs. Dyson AirWrap JJ Before After Styling' fetchpriority='auto' title='T3 Aire 360 vs. Dyson AirWrap: Which All-in-One Hair Styling Tool Is Better?

Skulle jag rekommendera T3 Aire 360?

Ja, jag skulle rekommendera Aire 360 ​​till alla som regelbundet blåser torkar håret och/eller alla som aldrig riktigt fick hand om att använda ett curlingjärn; Ett verktyg som detta kan vara lättare för dig att manövrera.

När det gäller mig? Jag har insett att jag förmodligen inte är måldemonstrationen för den här typen av allt-i-ett-stylingverktyg. Jag torkar vanligtvis mitt naturligt vågiga hår och när jag gör stil föredrar jag att använda ett curlingjärn för att lägga till någon definition utan att öka volymen. Så även om Aire 360 ​​är ett vackert utformat verktyg som jag kan uppskatta, tror jag inte att jag kommer att använda det lika mycket som min pålitliga T3 -curl -ID -järn.

Den goda nyheten är om du bestämmer dig för att prova den nya Aire 360 ​​eller välja ett av varumärkets andra stylingverktyg istället kan du vara säker på att det kommer att hålla i många år.

$ 300 på Sephora $ 300 på Amazon